Käytiin siis Himoksella koulun kanssa, eli saatiin valita minne mennään talviliikuntapäivänä ja valitsin kamuni kanssa laskettelemaan. Jouduin heräämään jo viideltä, mutta pistin torkkuja sen verran että keräsinkin puol kuudelta. Siksi näin aikasin, koska bussi lähti seitsemältä eikä jäänyt odottamaan matti myöhäsiä. Matka kesti varmaankin kolme tuntia, ainakin yli kaksi. Perille päästyä kaveri lähti vuokraamaan välineitä tosin kuin minä otin omat kamani bussista ja laitoin monot jalkaan. Niillä sitten kävelin koko päivän.. Mutta siis lähdimme kävelemään kohti rinteitä ja aloitettiin pienimmästä. Ennen kuin pääsimme edes laskettelemaan, joku nainen kysyi osaammeko jo laskea. Vastasin että en osaa, mutten ole ensikertalainenkaan. Kaveri tosin osasi laskea niillä sen suksilla. Nainen antoi minulle opetusta. Kertoi minulle miten kaadutaan, näytti miten yhdellä jalalla annetaan laudalle vauhtia, miten ruumista pitäisi käyttää, samoiten katse, sekä miten sitä hissiä käydettiin. Olin siis lumilaudalla. Rinteen huipulle päästyä hän näytti miten voi seisten laittaa jalan kiinni lautaan, jonka jälkeen alettiin liikkua kuin "putoava lehti" etuperin. Olin aiemmin tehnyt näitä harjoituksia, samoiten takaperin. Hän jopa sanoi että olen nopea oppimaan  Sitten tuli tämä vaikea osuus. Nimittäin kääntyminen. Piti kuvitella maalivahtiasentoja ja kun ei onnistunut, niin piti kuvitella tekevänsä balettiliikettä (oliko se edit blie, en eses tiedä miten kirjoitetaan). Ei onnistunut, mutta lasketteluopettaja sanoi että minun pitää vielä harjoitella sitä putoava lehti -juttua ja tätä kääntymistä. Niinhän mitä tein, mutta vasta sen jälkeen kun huilattiin hetki kaverin kanssa penkillä. Sitten taas laskettelu jatkui. Kovan harjoittelun jälkeen opin kääntymään toiseen suuntaan, mutta toinen oli vielä oppimati. Sain eräältä mieslasketteluopettajalta lisää neuvoja, jotka taisivat olla tarpeen. Viimein opin kääntyä molempiin suuntiin ja siitähän mä riemastuinkin! Mutta sitä ennen käytiin tietenkin syömässä ja päälleni oli laskenut kaksi tyyppiä. Toinen oli virolainen pikkupoika ja toinen taasen harjoitteli kans lumilautailemista ja vahingossa laski päälleni. Menimme kotiin joskus kuuden aikoihin. En päässyt istumaan kaverini viereen, mutta kotiin asti kuitenkin päästiin.